SangGedembai Photographic@Blogspot

SangGedembai Photographic@Blogspot
Blog ini lebih terjerumus kelembah photojournalism.. sekiranya terdapat fakta2 yang menyingung perasaan @ sebagainya.. harap mohon maaf. TQ ~Sang Gedembai.

Saturday, April 5, 2008

BPR siasat profesor Unisel didakwa tipu

BPR siasat profesor Unisel didakwa tipu

KUALA LUMPUR: Badan Pencegah Rasuah (BPR) sedang menyiasat seorang anggota pengurusan kanan Universiti Selangor (Unisel) bergelar profesor kerana disyaki memalsukan dokumen dan tandatangan bekas Naib Canselor universiti berkenaan untuk menyambung tempoh kontrak jawatan selama dua tahun. Perbuatan pensyarah berkelulusan bidang perancangan bandar itu dikesan Bahagian Sumber Manusia Unisel yang meneliti dokumen berkenaan selepas menerima aduan berhubung perkara itu, awal tahun ini. Sumber BPR memberitahu Berita Harian, berikutan itu, BPR mendapatkan kerjasama bekas Naib Canselor universiti itu, Profesor Datuk Dr Adnan Alias yang menamatkan khidmatnya di Unisel pada Disember 2006 untuk membantu siasatan kes berkenaan.

“Lelaki berusia 50 tahun itu disyaki melakukan perbuatan itu kerana menjangka perkhidmatannya secara kontrak tidak akan disambung oleh pengganti Adnan iaitu Naib Canselor sekarang, Prof Datuk Dr Mohd Razali Agus yang memulakan tugas pada Ogos tahun lalu. “Dokumen itu menyatakan sokongan Adnan kepada lelaki berkenaan untuk menyambung kontraknya selama dua tahun lagi,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam. Difahamkan, pelantikan jawatan pengurusan kanan seperti yang disandang lelaki berkenaan adalah tertakluk dalam bidang kuasa Naib Canselor. Bagaimanapun, Mohd Razali ketika dihubungi enggan mengulas perkara itu

Sunday, January 27, 2008

Pesagi Oh Pesagi....

Bantuan Bridget Kemanusian Mangsa Banjir Unisel Ke Kg. Pesagi, Maran, Pahang.

Tanggal 25hb Januari 2008., kitaorang seramai 35 orang (yang dahulunya pernah mengikuti program anak angkat kat kampung ni anjuran Kementerian Pembangunan Wilayah luar bandar) sekali lagi menghulur bantuan kemanusiaan kepada penduduk kampung setelah mengalami banjir terburuk yg terakhir pada 1988 (Wow!!)



Ni aku.. dalam bas ondaway nak pergi sana... nak muntah aku duduk dlam bas.. (新春の候、貴行ますますご清栄のことお慶び申し上げます。平素は当店を御利用いただき御厚情のほど、心より御礼申し上げます。他でもございませんがお元気でご活躍ください。)


Ceriteranyer bermula bile Kg. Pesagi tengelam dek bahana banjir., kampung ni terletak betul2 sebelah sungai Pahang. kat bawah ni ialah gambaran kedudukan kg. pesagi bepandukan geografi GPS satelite.



JOM SHOPPING...

anak dare tgah shopping


Kitaorang borong sampai 5 troli

Panjang betul resit... banyak barang kitaorang borong.

baru lepas amik cek dari pejabat menteri besar




Friday, January 18, 2008

fuhh......

MQA Visit & Interview Bioinformatics Students

2 hari lepas (17hb 2 2008) kitaorng sebagai wakil mewakili kos Bioininformatik untuk ditemuduga oleh MQA (Malaysia Qalification Agency) yang dahulunya dikenali sebagai LAN (Lembaga Akreditasi Negara). Cuak betul aku time tu... mana taknyer., aku dah la x tahu apa2 pun..


Bakal Bioinformatik negara


Miss Unisel..??? Yg tengah tu Lecturer kitaorng merangkap head of proggram
of Bioinformatics

dari kanan: Prof. Dr. Faris Hashim, Datin Dr. Farizuwana Akma,
Prof. Madya Dr. Syahadah, Insp. Kamarul (tittle for future, hahaha)






ni senior kitaorng..mereka ni just tinggal 1 sem jer lagi..

Gambar kenangan bersama yang ditemuduga..





Baha(kanan) ni superb dlam proggramming



Bawah ni semua picture candid... jangan maree yekk..



main mesej yek bang.....


sume tgah tunggu turn untuk dibicara..

peace.... huhuhu..


dari kiri: Miss Universe, Miss World, Miss Unisel & Miss Bioinfo

malu ler tuu...



Penemuduga dari MQA adalah profesor dari U.M ngan USM. Seramai 12 orang yang ditemuduga. Aku antara yang tersenarai ditemuduga. Alhamdulillah setelah 5 bulan penilaian selepas temuduga, Bioinformatik Unisel telah mendapat kelulusan MQA dan secara tak langsung menjadikan Unisel IPTS pertama yang mendapat kelulusan MQA. Serta secara tidak langsung menjadikan kursus B.Sc. (Hons) Bioinformatics berada di ranking no 4 di dalam Malaysia.

Pengiktirafan ini bertahan 5 tahun dari sekarang (2008) manakala tahun 2013 nanti penilaian MQA akan dibuat semula. Waktu tu nasib korang la pulak kena temuduga. Aku dah jadi Super3X Duper5X Senior Unisel.