SangGedembai Photographic@Blogspot

SangGedembai Photographic@Blogspot
Blog ini lebih terjerumus kelembah photojournalism.. sekiranya terdapat fakta2 yang menyingung perasaan @ sebagainya.. harap mohon maaf. TQ ~Sang Gedembai.

Sunday, May 16, 2010

My Side Story 44~ MsiaKu Kini…

Salam Blogers., Skrang klau bukak jer surat kbar., x hbis2 dngan isu politik., orng tu x betul la., orang ni silap la.., orng sane salah guna kuasa la… mcm2 ada… pening & memeningkan…

 

Tp isu yg menarik minat aku untuk mngulas skrng adalah kes Polis tembak orng..  pelajar umur 15 tahun; Aminulrasyid Amzah mati ditembak polis., (maaf sekiranya ayat aku agat kasar)

 

bagi aku., Polis tidak boleh dipersalahkan sepenuhnya.. berdasarkan pemerhatian aku melalui surat khbar.,

 

1. umur 15 tahun sepatutnya tidak boleh memandu kereta.!

2. ibubapa jugak perlu ambil berat kemana anak dia pegi., anak2 yg berumur 18tahun kebawah tidak sepatutnya kluar rumah selepas pukul 12.00mlm.

3. pemerhatian aku jgak., kebanyakkan kes mnjadi mangsa tembakan polis adalah kerana mereka melarikan diri dari polis.. melarikan diri akan merumit suasana lgi...

Walauapa pun., ini cuma pemerhatian aku sebagai rakyat Msia., jgan tuduh mnuduh antara satu sma lain., bagi aku., basic Institusi kekeluargaan memainkan peranan penting bg mengelakkan kejadian seperti ini berulang lagi.

 

 

P/S: Msia ni kecik ajer… klu semua gaduh

saper nak jaga…?!!

0 comments: