Monday, January 12, 2009
Thursday, January 8, 2009
My Side Story 5 - Diari 2008 Salam bloggers..
report polis - laporan Balai sek 710. 12. 2008 (RABU) 11.15pm
selepas buat report kat balai Sek. 7, laporan aku di forward kat IPD Shah Alam Sek. 11., tujuan untuk jumpe terus pegawai Siasatan Jenayah (D9). Polis siap datang rumah lepas tu untuk amik gambar.
Foto tempat kejadian (hehe.., macam CSI plak )
ANTARA YANG HILANG
laptop ak.. COMPAQ V3000, walaupun model lame, tp semua assignment,course projek, lab report dan macm2 lg dari sem 1 hingga sem 7 ada dlam tu., yang paling penting journal2 untuk thesis ak.. burn macam tu jer.. Laknattullah betul mambang yang panjang tangan tu.. 
beg Deuter Cross Air aku pun jadi mangsa., ak perasan beg ni pun hilang mase ak cari PDA aku., sebab PDA aku tu aku simpan dalam beg ni.
PDA Dopod 818pro.., semua no phone ad dlam tu hilang mcm tu jer.. ak dah xde contact sape2 dah..
Anggaran Kerugian adalah RM3000., tp klu nak dibandingkan duit ngan apa yang ada dalam laptop tu adalah tak ternilai harganya..
Walaubagaimanapun aku tidak memaafkan dan juga menghalalkan dunia akhirat pada sesiapa yang mengambilnya & ak syak ini mesti kerja Housemate aku jgak..
"Allah Maha Mengetahui sesuatu akannya..."
Tahun 2008 bersilih lalu mngantikan 2009. Menyaksikn 2008 ku penuh suka dan duka yg ditempuh keakhirnya.
Bagi aku.. penghujung tahun 2008 adalah satu dugaan besar bagi ak., lebih lagi bulan Disember., Laptop & pda aku kene curi., masalah hubungan yang x berkesudahan menambah kekusutan jiwa. Orng yg ak sayang jgk pergi tingglkn ak di minit aku amat memerlukan nya..
Mungkin ini adalah dugaan Ilahi., setiap perkara yg menimpa sesuatu mungkin ada Hikmahnya.. (walaupun Hikmahnya juga telah pergi ) . namun aku bertawakal cuma padaNya., bak epilog Ayat2 Cinta.. Allah sedang berbicara dengan kamu.. akan erti Sabar dan dugaanya.. even it so hard to take it.. because done cant be undone..
kepala ak dh botak.. ak cukur smpai darah2.. salah satu cara Nazar ku pada Ilahi ( & juga tnda protes pada insan yg terasa..).,
harap lembaran awal Muharam membawa perubahan pada diri ini dan juga rakan2 ak..
InsyaAllah.... AllahuAkbar..
~SAFE PALESTINE~
Tuesday, December 30, 2008
My Side Story 4 - PizzaHut
Aku kt Store (panggilan untuk restaurant) ditugaskan sebagai Service Person (yakni orang yang amik order kat meja) pening jgak 1st time masuk dah kne hafal sume menu..
Candid Photojournalism
Sebelum ni aku pun pernah buat part time job kat fastfood restaurant lain., cara servis hospitaliti lebih kurang jer.,
Thursday, October 30, 2008
My Side Story 3 ~ Komuter oh Komuter
Paklah naik komuter time peak hour..
1. Kelewatan, Tren datang tanpa mengikut jadual.
Akak ni sampai melepak atas lantai sbab tunggu tren tak sampai-sampai.. ksian.
Waktu gambar ni diambil., semua orng sedang berebut2 nak masuk, padahal orang yang kat dalam tren tu x kluar lagi.. ak sajer amik gambar ni siap ngan pasang Flash, bg diaorng patut malu dengan sikap yang pentingkan diri sendiri. loc: KL Sentral.
Apa yang Pak Lah lalui dalam masa 30 minit naik komuter tu adalah sama situasi macam ni jgak. berhimpit-himpit. klu terkena or teraba tu harap maaf la sebb dah x boleh nak buat macam ne..
bayangkan orang yang hari-hari guna perkhidmatan Komuter.., mesti fedup nak mati..
ni pun sama jgak. lokasi : Stesen Komuter Serdang. Dah tau penuh tu tunggu la.
brother botak tu (bangla kot) sedaya upaya nak masuk jugak., bongok punyer pendatang.. marah ni... hhuhu
3. Kaunter x mencukupiLokasi Stesen Serdang jugak.., ak bernasib baik pakai touch N go.. mcmne klu warga emas @ perempuan mengandung yg baru nak beli tiket., panjang beratur waktu tu dalam 5 meter jugak la.. tu belum lagi kire duit kne reject ngan mesin tiket.


Free AlQuds
Sunday, October 19, 2008
My Side Story ~ 2 (Raya)
antara tetamu kehormat; Dekan Fakulti Bioteknologi Sains Hayat bersama dekan Fakulti SeniReka Grafik, Pegawai HEP dan bhg. Management.
2 dara pingitan.. Kawaii-ness

makan time.. best gak lauk.. ada satay, nasi himpit, lontong, rendang, kuah kacang dll.. Maruku pun ada.. hahaha..

Menyanyi lagu rayer.. tp xde saper dengar.. sebab sume dok sibuk amik makan.. Lapoor weh..
beratur panjang,. makan punyer pasal.. haha.., 5hengget beb..


Din menang cabutan bertuah.. "Saya menang motttoo..." ~Din(sory pic terbalik)
hahaha... sampai tumpah-tumpah.. siap cover line lagi tu..
Abg. Amin ngan Akak Mira... kebetulan malam tu Birthday Amin.., so majlis ni kire celebrete 2 in 1 jgak la.. hahaha (semoga berbahagia murah rezeki + panjang umur dan cepat jodoh ~ moderator ).
yang ni bukan pelayan tetamu yek., ni la barisan penari2 dari sekolah rendah tu.. sume darjah 6., hebat betul.!!! Dasyat diorng menari.. klu dh besar ni x tau nak cakap ape ar..
hehe.. nak makan pun sempat lagi pose tu.. bon apetite. - eh..? Encik Tudung Saji Biru pun interframe gak.. hahaha
Geng-geng fakulti Bioteknologi ( intake 1/2006/2007).. tp dalam pic tu.. hanya aku ngan WanFariq jer kos Bioinformatik. (akak ngan Abang Senior ni).

Faris (kiri).. merangkap Abang MPP a.k.a Timb. Yang Dipertua 2 Majlis Perwakilan Pelajar.. ahahaha... waktu ni.. faris tgah jem.. duduk ngan VVIP Majlis. kesiian..

Sweet Escape..
Wednesday, September 10, 2008
Malam Merdeka Muzikal (3M)
Program ni name jer muzikal tapi bila dilihat balik tak lebih dari malam kebudayaan sahaja. antara yang di persembahkan adalah paluan kompang, persembahan skuad Gamelan dari MBSJ (perempuan sume), silat, deklamasi sajak, tarian majmuk antara kaum india dan melayu, pertunjukan movie detik kemerdekaan Malaya ( yang dihasilkan oleh aku sendiri..wow..!) dan persembahan drama "anakku sazali" oleh student Junior (geng2 intake Mei).
ANTARA GAMBAR CANDID
Work in Proggress
krew2 drama dan tarian
VIP yang hadir
Perjuangan belum selesai - Nora
Suka untuk aku katakan mengenai movie kemerdekaan durasi 20minit yang aku buat tu., kebanyakan hadiri dan hadirat menyaksikan movie tu hanya menonton tanpa sedikit pun menghayati. Namun, apa yang cuba aku sampaikan disini adalah lagu yang aku masukkan kat akhir movie tu. Videoklip Nora "Perjuangan Belum Selesai". bait-bait lirik lagu tu sungguh menyentuh jiwa & raga..
Dimana Silapnya....
Hari ini jalan ini,
Pasti semakin berliku,
Kerana masa depan belum tentu menjanjikan syurga,
Bagi mereka yg lemah dan mudah kecewa.
Perjuangan kita belum selesai,
Kerana hanya yang cekal dan tabah,
Dapat membina mercu tanda ,
Bangsanya yang berjaya.
Kalau diikukan sejarah Melayu itu cemerlang tika mana Parameswara mula memeluk Islam, tanpa Islam, melayu tak akan kemana, aku menghayati lagu Nora dan ada bait lirik berbunyi "Dimana Silapnya ?"
Jawapanya adalah pada KONSEP PEMAHAMAN DAN PENGAMALAN ISLAM yang masih jauh dari Islam yang Syumul dan Hakiki.. itu lah Silapnya..!
Ingatlah adakah dengan "Melayu" kita boleh ke syurga ?? namun,ada sebilangan kecil yg telah menyalah gunakan apa yang telah diberikan. dan ada yg tidak tahu bersyukur dan angkuh dengan kejayaan yang dimiliki, kemana kita nak pergi, jika kita terpaksa merempat dibumi sendiri....
.jpg)




