SangGedembai Photographic@Blogspot

SangGedembai Photographic@Blogspot
Blog ini lebih terjerumus kelembah photojournalism.. sekiranya terdapat fakta2 yang menyingung perasaan @ sebagainya.. harap mohon maaf. TQ ~Sang Gedembai.

Monday, April 27, 2009

My Side Story 15- Akhirnya....

Salam bloggers...

Lame btul laman Sang Gedembai tak diupdate., Almaklumlah., minggu final Exam., tmbahan pulak sibuk ngan thesis kne repair balik., tp dlm masa sibuk2 aku pun., sempat jgak aku pergi PWTC., ada pameran Buku Antarabangsa... kat sana, Khamis (23/4)., kepala berserabut bukan sebb buku bnyak sangat., tp crowded ngan pengunjung... ruang laluan antara booth ke booth betul2 sempit.. tu yang watkan situasi bertambah sesak..


PHOTO CANDID ~


suasana sesak menyelubungi jiwa.. ni kat dewan pameran level 1., rupanya dewan level 2 & 3 untuk buku2 antarabangsa., nak kata murah xde laa sangat.. ofer 20% jer.. even buku bioinfo yang aku cari xde pon..

buku ni yang aku cari.., pinjam kat libry unisel.., baru perasan tarikh pulang dh lepas.. jawabnyer kene dende la ni.. wohuhu..

buku2 ilmiah made in publication Malaysia memang murah.., mcm buku2 skolah., buku agama., buku2 citer., majalah., komik dll.. tp klu buku International publication samer jer. kat pameran ni ada perasan jgak lecturer unisel. Matlamat aku kt pameran ni sebenarya nk goodies bag jer.. hehe..


lepas balik dari PWTC., dh petang waktu tu.. bosan giler., Berbekalkan Nikon DSLR aku., ., nak check thesis mcm nk termuntah pun ad (mcmna la examinar ngan supervisor check thesis2 kitorng kan.. hahaha).. aku decide lepak kat tasik sorng2.. mula2 tu cdng nk amik pic scenery tuk wat wallpaper laptop., waktu tu cuaca., suasana cantik betul..,


pic kota Shah Alam dari tasik... kononyer gune Wide-lens la ni.. hehe (x edit lg ni.. CS3 x install lg... laptop bru format.)


akak ni punyer sronok amik gmbar smpai aku snap pic diorng pun x sedar.. tgok gelagat diorng ni klakar btul.. mcm2 style posing diorng wat... hahah.. perempuan.. perempuan.. hehe


pic couple ngah berasmaradana kat tasik shah alam., kt blakng tu ada lg 2 couple wat bnde yang sama.. tp yg tu la pling aku geram skali.. (metadata: f5.6, ISO400, lens 18-55mm)


time ni yang paling aku geram skli... ad couple ngah wat drama swasta., dia x sedar ka tmpat ni tmpat public., even kat kawasan playground yng penuh budak2 dok main2.. waktu ni sajer jer aku fokus lens aku kat diorng.. diorng perasan., tp diorng wat dek jer... melayu pulak tu., permpuan tu siap pakai bju kurung.. dlm 2-3 minit lpas tu., diorng blah nk balik... tp lalu depan aku... rupanya sambil jalan depan aku mamat tu perli aku blik...


mamat poyo: "haa..! lepas tangkap., antar arr kat Metro... lpas tu try tngkap aku..."
SangGedembai: " ok..."


p/s: SangGedembai berkobar-kobar nk pakai lens Tele-Zoom Nikkor 70-300mm (tp harger RM3000++., mahalnyer...)

0 comments: