SangGedembai Photographic@Blogspot

SangGedembai Photographic@Blogspot
Blog ini lebih terjerumus kelembah photojournalism.. sekiranya terdapat fakta2 yang menyingung perasaan @ sebagainya.. harap mohon maaf. TQ ~Sang Gedembai.

Friday, December 18, 2009

My Side Story 36 – GEMS Teluk Batik Resort..

salam Blogger., dh agak lama aku x update blog ni… buat apa yang sempat jer… sebab bnyak masa aku habiskan kat GEMS…. GEMS (GRADUATE EMPLOYBILITY MANAGEMENT SCHEME)… GEMS yang aku dapat adalah dkat Teluk Batik Resort., Tempoh kursus 2.5 bulan dengan elaun sebanyak RM750., kira cukup la kalau nk diikutkan dengan makan & tempat tinggal disponsor oleh KHAZANAH NASIONAL BERHAD…

GEMS

kiranya kalau BiotekCorp ada program BeST., Khazanah pulak ada GEMS mcmtu la..

2.5 bulan pertama adalah tempoh kurus berkonsepkan kelas, antara subjek yg diajar:

 

1. PROBLEM SOLVING.

2. CAMBRIGDE BUSINESS ENGLISH.

3. PRESENTATION SKILL.

4. PROFESSIONAL GROMING.

5.BUSINESS APPRECIATION.

6. TIME MANAGEMENT.

7. INTERPERSONAL SKILL.

8. CUSTOMER SEVICE.

9.ETC. (ada banyak lagi…)

 

mostly subjek yg diterapkan adalah lebih kepada Administration advantage., macam aku yang degree bioinformatics ni., adalah prime time untuk belajar semua ni.., mana tahu rezeki aku kt Human Resource Dept. pulak…

 

selain dari kelas2 yg perlu GEMMIST (gelaran untuk peserta GEMS) hadir., kitaorng jugak perlu handle project2 mini & besar… antaranya…

 

1. Talent Day.

2. Sport Day.

3. Community Service.

4. Karnival.

5. Dinner.

6. Value Talk.

(x termasuk program kecik2…)

 

skarng., aku kt GEMS tinggal 4 hari lagi jer… kemudian akan dapat Placemnt selama 6 bulan.. walaupun elaun dapat RM1000., tp tempat tinggal, makan minum adalah sendirian berhad. harap2 prestasi aku ok lah untuk menempuh 6 bulan yg bkal mendatang ni… untung sabut dapat jadi jadi permenent staff., rugi batu pulak… karam ar.. hahahha..

 

DSC_2529

 

P/S: Sedih nak tinggal member2

 

* pic untuk semua2 aktivi akan diupload kemudian.

0 comments: