SangGedembai Photographic@Blogspot

SangGedembai Photographic@Blogspot
Blog ini lebih terjerumus kelembah photojournalism.. sekiranya terdapat fakta2 yang menyingung perasaan @ sebagainya.. harap mohon maaf. TQ ~Sang Gedembai.

Thursday, March 11, 2010

My Side Story 43 ~ Puisi untuk henpon aku…

DSC_5892DSC_5893DSC_5895

Itu henpon aku.,

banyak berjasa pda aku..,

sejak dopod aku kene culik..,

hanpon ni la penemani aku…

 

terjatuh., terseret., terhempas.,

sume penah dia rse., tp waktu tu dia kuat…

walaupun bercalar balar., terkopek isirung nya…,

tetapi tetap bernyawa…

 

tp aritu…,

detik merubah segalanya….

 

dia melompat terjun.,

ketika kelajuan moto ku 50kmj…,

(nk tunjuk hebat agaknya)

berkecai.,

aku angkatnya dengan perasaan kasih.,

sedih melihatnya terlonglai.,

 

kini dia dh x berfungsi., matanya buta.,

badan dah rapuh isi terburai.,

sang getah ditemanya pula..

 

itu lah nasib., trima kasih hnpon aku….

 

 

P/S: tunggu kemunculan E72

3 comments:

kAsiH said...

nan tolong lah beli hp baru..aper da...hp beser2 dulu sudah....haish..

Unknown said...

ala ciannyer...

Nur Ezzah said...

haha, kelakar+touching... hahahhah, baik punye puisi...