SangGedembai Photographic@Blogspot

SangGedembai Photographic@Blogspot
Blog ini lebih terjerumus kelembah photojournalism.. sekiranya terdapat fakta2 yang menyingung perasaan @ sebagainya.. harap mohon maaf. TQ ~Sang Gedembai.

Friday, December 18, 2009

My Side Story 36 – GEMS Teluk Batik Resort..

salam Blogger., dh agak lama aku x update blog ni… buat apa yang sempat jer… sebab bnyak masa aku habiskan kat GEMS…. GEMS (GRADUATE EMPLOYBILITY MANAGEMENT SCHEME)… GEMS yang aku dapat adalah dkat Teluk Batik Resort., Tempoh kursus 2.5 bulan dengan elaun sebanyak RM750., kira cukup la kalau nk diikutkan dengan makan & tempat tinggal disponsor oleh KHAZANAH NASIONAL BERHAD…

GEMS

kiranya kalau BiotekCorp ada program BeST., Khazanah pulak ada GEMS mcmtu la..

2.5 bulan pertama adalah tempoh kurus berkonsepkan kelas, antara subjek yg diajar:

 

1. PROBLEM SOLVING.

2. CAMBRIGDE BUSINESS ENGLISH.

3. PRESENTATION SKILL.

4. PROFESSIONAL GROMING.

5.BUSINESS APPRECIATION.

6. TIME MANAGEMENT.

7. INTERPERSONAL SKILL.

8. CUSTOMER SEVICE.

9.ETC. (ada banyak lagi…)

 

mostly subjek yg diterapkan adalah lebih kepada Administration advantage., macam aku yang degree bioinformatics ni., adalah prime time untuk belajar semua ni.., mana tahu rezeki aku kt Human Resource Dept. pulak…

 

selain dari kelas2 yg perlu GEMMIST (gelaran untuk peserta GEMS) hadir., kitaorng jugak perlu handle project2 mini & besar… antaranya…

 

1. Talent Day.

2. Sport Day.

3. Community Service.

4. Karnival.

5. Dinner.

6. Value Talk.

(x termasuk program kecik2…)

 

skarng., aku kt GEMS tinggal 4 hari lagi jer… kemudian akan dapat Placemnt selama 6 bulan.. walaupun elaun dapat RM1000., tp tempat tinggal, makan minum adalah sendirian berhad. harap2 prestasi aku ok lah untuk menempuh 6 bulan yg bkal mendatang ni… untung sabut dapat jadi jadi permenent staff., rugi batu pulak… karam ar.. hahahha..

 

DSC_2529

 

P/S: Sedih nak tinggal member2

 

* pic untuk semua2 aktivi akan diupload kemudian.

Tuesday, December 8, 2009

Bioinformatics 36

Bioinformatics 36

Friday, November 13, 2009

PUiSI aku~

sehari-hari: SEMINGGU…,

seminggu-minggu: SEBULAN…,

sebulan-bulan: SETAHUN…,

 

hah…! SETAHUN..? cukuplah setahun…

seksanyer tertunggu menanti & tercari.,

akhirnya….

 

senja belum tiba rupanya…

 

DSC_0936

 

P/S: harap mcmtu lah… hhaha

PhotoJournal~ KonVo Edition

DSC_0262

SUNFLOWERS copy KONVO BUNGE  BEAR copy

My Side Story 35 ~KonVo…… WeeEeHee

Salam Bloggers…..

DSC_0208

 

 

Tanggal 31Oktober 2009., hari teristimewa buat geng2 Bioinformatics aku… penantian meredah assignment, klas., test., exam., thesis., lab report dan seangkatan denganya menhasilkan 1 hari yg amat bermkna buat kitaorng….         iaitu~ Hari Konvokesyen Unisel kali ke-4

Untuk makluman.. kitaorng adalah batch yg ke-2 konvo

 

PIC of THAT DAYs

DSC_0270

Ayah & mama aku… antara pelabur utama Ijazah aku ni… heheehe

 

DSC_0531

semah., aku., shah & Nini… aku jer xde bunge…

  DSC_0591

Family aku… adik aku (Mizah) x folow sebab keter x muat… hahah… lagi pun time dia bakal tibe juga nnti… hahaha

 

P/S: B.Sc.(Hons) Bioinformatics….? aper tu…? haha

Thursday, October 15, 2009

Testing…… 1., 2., 3.,

humor_lucu_foto_polis try & error… tgah mencuba segala funtion2 yg ada dlam Window live Writer… waktu nk download tu pastikan setting language tu English yek… memula tersilap amik Bhasa Melayu… rase pelik plak,.. hahahaa..

 

yang bestnyer Window Writer ni.. sbab x perlu online untuk update blog.. boleh draf dulu… bila dh On9.. boleh terus publish jer… x yah tunggu lame2 nak upload gmbar la… mcm2 lagi la…

 

P/S: Tq to masrin bgtau pasal ni….

Work In Progress......

Salam Bloggers...

Dah lama aku x update blog.. work station dh gempak dah... bukan apa., semua gara2 BEROKBAND... slow giler... skarg aku cube menaiktarafkan dengan mendownload Window live Writer... slalunyer nak upload 1 gmbar pun dh dekat 20minit..

kepada semua empunye blogger2 sekalian.. sekiranya anda juga punyai masalah seperti aku.. boleh lah download Window live Writer ni... best btul application dia.. macam2 adaaaa....


workstation aku..... serabut kan... hahah

P/S: kawan2... jumpe konvo nnti ek...