SangGedembai Photographic@Blogspot

SangGedembai Photographic@Blogspot
Blog ini lebih terjerumus kelembah photojournalism.. sekiranya terdapat fakta2 yang menyingung perasaan @ sebagainya.. harap mohon maaf. TQ ~Sang Gedembai.

Thursday, May 28, 2009

My Side Story 22~ Pengalaman Seumur Hidup

Salam Bloggers...
.
minggu ni merupakan minggu yang paling exited pernah aku rasa., untuk minggu ini (25/5/09~29/5/09) aku ditugaskan mengawasi kawasan savana Afrika di Zoo Taiping., kerja2 seperti memberi makan haiwan dan lain2...
.
pengalaman yang paling best adalah memasuki kawasan savana, jarak antara aku ngan haiwan cuma semeter jer... takut tuhan jer yang tau.. minggu depan aku harap dapat jaga area Haiwan Karnivor plak...
.
.
Candid Pic
aku bermain2 ngan anak singa..., umur baru sebulan., nama pun xde lagi.. aku request kat zoo keeper klu nk bg nama singa ni "Taro"...

anak singa ni pihak zoo belum pamerkan lagi.. kira gambar exklusif ni... anak singa tengah senyum, comel sangat., habis tangan aku kene cakar..

lokasi di hadapan Klinik Zoo., ada ular sawa baru sampai., orang kampung tangkap waktu ular ni nak baham ayam., then depa terus antar kat zoo... waktu ni, Mr. Lim (duduk) & Mr. Mani (yang nampak kaki jer tu..) sedang mengajar kitaorng cara2 menangkap ular sawa...

senang rupanya.. waktu ni aku dh macm crocodile hunter., exited giler.. semua orang mencuba. lepas ni klu ular sawa masuk rumah, x yah call bomba., call aku jer.. hehehe...

P/S: macam mana terujanya steve Irwin tangkap buaya., mcmtu la terujanya kitaorng belajar cara menangkap haiwan liar ..

4 comments:

AZRINN AFFANDI said...

besnyee dapat peluk anak singa... besnyeee... =( dah lama tingin...

. f a i s y a . said...

wah wah. comel!
kalau pesha pegi, buleh dpt pegang tak :D

kAsiH said...

ermmmmm
comey nyer...
best nyer klo dpt bela..

Ara Yusoff said...

anak singa tu sgt cumel~ ^_^